همه چیز از دستیاران صوتی آغاز شد. اختراعی که باعث تحول دنیای سئو و جستجو های صوتی شد. ماجرایی که از “Siri” شرکت اپل و گوشی های آیفون شروع شد و امروزه به دستیاران صوتی مثل گوگل، الکسا، کورتانا و غیره رسیده است.

امروزه اگر بخواهیم چیزی را در اینترنت جستجو کنیم، تایپ می کنیم؛ اما آمدن دستیاران صوتی قواعد بازی را تغییر داده است.

دستیاران صوتی به این شکل عمل می کنند که تنها نیاز به اینترنت وای فای دارند و شما با قرار دادن آنان در گوشه ای از خانه، هر گاه که بخواهید می توانید سوالتان را بپرسید، جستجو های صوتی شکل می گیرند و سپس پاسخ می شنوید.

این موضوع به سرعت در حال پیشروی در کشور های مختلف است و تخمین زده می شود که تا سال آینده – یعنی 2020- مقادیر جستجو های صوتی به 50 درصد کل جستجو ها در اینترنت می رسد. در سال 2019 صنعت جستجو های صوتی و سئوی صوتی به ارزش 600 میلیون دلار رسید که رقمی اعجاب آور است.

امروزه جستجو های صوتی بسیار فراگیر شده اند. اصولا انسان ترجیح می دهد از صدا و توانایی صحبت کردن خود برای برقراری ارتباط بهره بگیرد و این موضوع به خاطر وجود بخش های صوتی در اپلیکیشن های متعدد مشهود است. اپلیکیشن هایی مثل GBoard که از قوه صوت برای تایپ کردن پیام شما استفاده می کند.

توانایی انتقال پیام انسان از طریق صوت 150 کلمه در دقیقه است اما همین انتقال پیام از طریق تایپ کردن و نوشتن به 40 کلمه در دقیقه می رسید. پس طبیعی است که استفاده از جستجو های صوتی چیز عجیبی نباشد چرا که سریع تر می توانیم پیام خود را منتقل کنیم و پاسخ بگیریم.

با توجه به این امر که استفاده از صوت و تعامل صوتی میان انسان و فناوری های جدید، در حال گسترش است پس بهتر است که صاحبان کسب و کار ها و افرادی که از طریق اینترنت خود را به بقیه معرفی می کنند از سئوی صوتی بهره بگیرند تا از قافله پیشرفت سئو و دنیای آن عقب نمانند.

ویژگی هایی که جستجو های صوتی را متمایز می کنند

به نظر شما چرا جستجوی صوتی اینقدر برای آدمی جذاب است؟ مگر جستجو های صوتی چه ویژگی هایی را رعایت می کنند که آنان را از جستجو با تایپ جدا می کند و در سطحی بالاتر قرار می دهد؟

حتما بخوانید
تولید محتوا در کرمان و هزینه تولید محتوای متنی در کرمان

افراد، سوال می پرسند!

باید دقت داشت که وقتی شما با صوت ارتباط می گیرید، موقع پرسیدن سوال، سوال میپرسید! چرا که ذهن انسان ایجاب می کند تا درخواست را به صورت پرسش بیان کند نه جمله خبری؛ مثلا وقتی می خواهیم زمان را بدانیم، از دستیاران صوتی میپرسیم ساعت چند است؟ نه اینکه بگوییم ساعت.

دقت جستجو های صوتی

تفاوت بیان با نوشتار در اینجا کاملا مشهود است. افراد وقتی می خواهند سوالی را با تایپ بپرسند گاها سوالی با ابهام می پرسند اما وقتی جستجو های صوتی صورت بگیرند، افراد سوالشان را شفاف بیان می کنند.

ذهن انسان کنجکاو است، وقتی می بیند سوال برایش پیش می آید

اکثر جستجو های صوتی مبتنی بر مکان جغرافیایی افراد است که حین راه رفتن و یا رانندگی صورت می گیرند و اصولا در مورد یک محل خاص می پرسند که اصولا جستجو های صوتی با تلفن هوشمند صورت می گیرد.

جواب دستیاران صوتی، مختصر و مفید است!

افراد وقتی سوال هایشان را جستجو می کنند، به دنبال پاسخ های کوتاه و سریع هستند. این توانایی پاسخ سریع، از ویژگی های بارز جستجو های صوتی و دستیاران صوتی است که برای آدمی بسیار جذاب و خوش آیند است.

جستجویی که گیرند همچنان برمبنای در دسترس بودن است

اکثر افراد، از گوشی یا تبلت هوشمند خود برای انجام جستجو های صوتی بهره می و کم پیش می آید که از لپتاپ یا سایر سیستم های مستقر در خانه استفاده کنند چرا که زمان در خانه بودن، از زمانی که در بیرون از خانه سپری می کنیم کمتر است و راه ارتباط ما با اینترنت همان گوشی یا تبلت است.

SEO صوتی، اسبی وحشی که مهارش آنقدر هم سخت نیست!

برخلاف سنگین بودن نام سئو و بخصوص سئوی صوتی، بهینه سازی سایت برای جستجو های صوتی آنقدر ها هم کار سختی نیست. بلکه میتوان با رعایت نکات مربوط به آن، رتبه سایت خود را در جستجو های صوتی بالا برد و سئوی سایت را بهتر کرد. برای بهینه سازی سایت، باید نکات زیر را رعایت کرد:

به سوال پاسخ دهید!

اولین کاری که می توانید برای بهبود سئوی سایت خود به ویژه سئوی صوتی انجام دهید، این است که محتوای خود را پاسخ محور تنظیم کنید. گفتیم که جستجو های صوتی پرسش محور اند پس طبیعتا به دنبال پاسخ می گردند!

حتما بخوانید
اهمیت اندازه جملات در سئو

سئو ی متنی را فراموش نکنید

درست است که افراد از جستجو های صوتی بهره می گیرند ولی فرمت سایت شما قرار است همچنان در اینترنت یکسان بماند. پس محتواهای خود را دسته بندی کنید و بر روی سئو و بهینه سازی آنان سرمایه گذاری کنید تا موتور های جستجو بتوانند سایت شما را بهتر درک و تفسیر کنند.

کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید!

این کار کمک می کند که هنگام جستجو های صوتی واژه های کلیدی مربوط به شما و برندتان، راحت تر خود را به بقیه معرفی کنید. همچنین این کار برای مکان یابی کسب و کارتان برای مخاطبین بسیار مفید خواهد بود.

وقتی سوالات دقیق و طولانی هستند، شما هم دقیق و طولانی باشید!

با توجه به ویژگی جستجو های صوتی که سوالاتی نسبتا طولانی تر از جستجو های متنی و دقیق تر از آنان هستند، بهتر است که شما هم انعطاف داشته باشید و خود را با این ویژگی وقف دهید و در سئو بر شبه جملات و جملات طولانی تر و دقیق تر سرمایه گذاری کنید.

سئوی موبایل سایت خود را قوی تر کنید

قبلا هم گفته شد که اکثر جستجو های صوتی مبتنی بر تلفن ها و تبلت های هوشمند هستند چرا که رابطه نزدیک تری با انسان دارند. پس بهتر است که سئو ی سایت خود را در این زمینه تقویت کنید تا بتوانید امتیاز بالاتری در نتایج جستجو های صوتی داشته باشید.


تولید محتوا و سئو سایت تاک مارکتینگ

پادشاه جدید دنیای برند سازی: محتوای صوتی

SEO صوتی،آینده ای که روبرویمان است!

های ,صوتی ,جستجو ,سایت ,سئو ,تر ,های صوتی ,جستجو های ,خود را ,است که ,دستیاران صوتی
مشخصات
آخرین جستجو ها